Šonedēļ no Rīgas ostas uz Dubaiju Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) tika nosūtīts konteiners ar nepieciešamo aprīkojumu Latvijas paviljona izbūvei izstādē EXPO 2020, bet tuvāko nedēļu laikā tiks uzsākti Latvijas paviljona montāžas darbi. Latvijas EXPO 2020 paviljona stāsts tiks balstīts uz trīs Latvijas vērtībām: savienojamība kā dažādu kultūru, tranzīta, tehnoloģiju un cilvēku mijiedarbību; izaicinājums kā spēja paveikt sarežģītus uzdevumus ātri, efektīvi un pasaules līmenī; izmēģinājumu un jaunatklāšanas platforma kā vide, kurā dažādos segmentos attīstīt jaunus produktus un inovācijas.
Jau 1. oktobrī tiks atklāta starptautiskā izstāde EXPO 2020 Dubaijā, kurā Latvijas paviljonu veidos komanda SOIL. Ar izstādes organizatoriem ir apstiprināts un saskaņots Latvijas paviljona tehniskais projekts, kura koncepcija paredz četrās dimensijās realizētu risinājumu. Tā centrālais elements būs kūdra kā unikāls materiāls, kurš veido simbolisku saikni starp Latvijas vēsturi mūsdienām un nākotnes sasniegumiem.
“Esam vienojušies par tehniskajiem risinājumiem Latvijas paviljona izbūvei un šobrīd turpinās darbs pie tematiskā satura, ko tieši vēlamies rādīt EXPO 2020 izstādes apmeklētājiem. Izstrādātais koncepts paredz, ka Latviju demonstrēsim kā tehnoloģiski augsti attīstītu valsti, kurā dabiskais mijiedarbojas ar cilvēces sasniegumiem. Latvija var piedāvāt globāli konkurētspējīgu vidi, lai radītu unikālus produktus un pakalpojumus, un vienlaikus arī augstvērtīgu dabisko vidi vien 20 minūšu brauciena attālumā,” stāsta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Kaspars Rožkalns.
Saskaņā ar izstrādāto paviljona konceptu paredzēts, ka ekspozīcija tiks izvietota divos stāvos. Pirmajā stāvā apmeklētājiem caur personīgo pieredzi būs iespēja sajust Latvijas stāstu, bet ēkas trešajā stāvā Latvijas uzņēmējiem būs iespēja izstādīt savu produkciju un organizēt dažādus pasākumus, kā arī tikties ar biznesa partneriem. Latvijas paviljona galvenajā ekspozīcijā, mākslinieciski augstvērtīgā veidā izmantojot digitālās, gaismas un audio iespējas, apmeklētāji tiks vadīti caur četrām dažādām telpām, kurās gan simboliskā, gan tiešā veidā tiks vēstīts par Latvijas cilvēkiem, viņu sasniegumiem un mūsu valsts piedāvātajām iespējām. Ekspozīcijas apskatei būs nepieciešamas 12 minūtes. Atbilstoši drošības noteikumiem vienā telpā vienlaicīgi varēs atrasties 8 cilvēki, bet visā ekspozīcijā – 16 cilvēki.
Komandas SOIL, kurā apvienojušies trīs Latvijas uzņēmumi DJA, SOLAVI un AD PRODUCTION, pārstāvis Ints Bērziņš uzsver, ka paviljona ekspozīcijā ļoti būtiska loma būs kustībai caur visām četrām telpām jeb dimensijām. “Ekspozīcijas primārais uzdevums būs radīt pieredzi un sajūtas par vietu, no kuras mēs nākam. Pirmajā telpā Latviju demonstrēsim kā jaunu un enerģisku valsti, kurā ir plašas iespējas attīstībai; otrajā telpā jau centīsimies nodemonstrēt Latvijas unikālo piedāvājumu un atklāt, ko spēj mūsu uzņēmēji. Trešā telpa būs veltīta Latvijas cilvēku spējai savienot nesavienojamo, tādā veidā radot pievienoto vērtību arī tur, kuri citi nesaskata iespējas. Savukārt ceturtā, noslēdzošā telpa, būs veltīta jaunatklāšanas garam un spējai radīt inovācijas,” tā I. Bērziņš.
Katram Latvijas ekspozīcijas apmeklētājam būs iespēja sajust progresiju un kustību kādā konkrētā virzienā. Paviljons primāri tiek veidots kā pieredzes stāsts, atklājot tās vērtības, ar kurām varam būt interesanti pasaulei: spēju savienot nesavienojamas lietas, ļauties izmēģinājumiem un atrisināt izaicinājumus.
“Savu dalību EXPO apstiprinājuši jau 23 Latvijas uzņēmumi, bet vēl 52 izteikuši vēlmi piedalīties. Līdz šim lielākā interese ir no informācijas tehnoloģiju nozares, bet ir atsaukušies arī citu nozaru pārstāvji, kā, piemēram, farmācijas, būvniecības, kokapstrādes, pārtikas, loģistikas u.c. jomām,” uzsver K. Rožkalns, piebilstot, ka Tuvo Austrumu reģiona tirgū īpaši pieprasīti varētu būt dažādi tehnoloģiskie risinājumi, ekskluzīvi nišas produkti un pakalpojumi kā, piemēram, medicīnas tūrisms.
Jau šobrīd ir skaidrs, ka tematiskās tirdzniecības misijas tiks veidotas IKT, būvniecības, farmācijas un pārtikas nozares uzņēmumiem. Lai uzrunātu pēc iespējas plašāku uzņēmumu loku, maijā tiks organizētas vairākas tiešsaistes kontaktbiržas, kurās dažādu nozaru uzņēmēji jau detalizētāk varēs iepazīties ar līdzdalības iespējām EXPO 2020 Dubaijā.
Šobrīd līdz 5. maijam ir izsludināta pieteikšanās uzņēmējiem, zinātnes pārstāvjiem un citiem ieinteresētajiem uz Kosmosa nozares tirdzniecības misiju, kura Dubaijā tiks aizvadīta no 17. līdz 30. oktobrim. Pieteikšanās Kosmosa nozares tirdzniecības misijai.
Līdz 10. maijam iespējams arī pieteikties dalībai Latvijas nacionālajā stendā vairākās pārtikas izstādēs, kuras norisināsies Dubaijā.
Bioloģiskās pārtikas izstāde "Organic & Natural", no 6. līdz 8. decembrim.
Delikatešu un premium segmenta pārtikas ražotāju izstāde "The Speciality Food Festival" no 7. līdz 9. novembrim. Saldumu un uzkodu ražotāju izstāde “YUMMEX” no 7. līdz 9. novembrim.
LIAA pārstāvniecības vadītāja AAE Inga Ulmane akcentē, ka AAE ļoti lielu uzmanību pievērš veselības drošības pasākumiem, un līdz jūnijam plānots vakcinēt 80% iedzīvotāju, kas lielā mērā nodrošinās pūļa imunitāti un ļaus EXPO 2020 izstādē sešu mēnešu laikā uzņemt līdz pat 25 miljoniem apmeklētāju. “Tas būs pirmais globāla mēroga pasākums, kuru, ievērojot nepieciešamās drošības procedūras, būs iespējams apmeklēt lielam skaitam ārvalstu viesu, tādēļ EXPO 2020 varētu kļūt par vērienīgāko 2021. gada notikumu.”
Latvijas paviljons EXPO 2020 atradīsies “Iespēju kvartālā” – īrētās telpās divos stāvos ar kopējo platību 568 m2. Galvenā ekspozīcija tiks izvietota pirmajā stāvā, bet tās pašas ēkas trešajā stāvā atradīsies Biznesa telpas. Kā uzņēmēju tikšanās vieta tiks izmantota arī atvērtā terase.
Metu konkursā par Latvijas paviljona ekspozīcijas izveidi piedalījās četri pretendenti, un par labāko žūrijas vērtējumā tika atzīts SOIL komandas piedāvājums. Līguma kopējā summa par paviljona ekspozīcijas izstrādi un izbūvi ir 925 887,79 eiro bez PVN.
Commentaires