top of page

Medicīnas nozares uzņēmumi piedalīsies izstādē Arab Health un tirdzniecības misijā EXPO

No 24. līdz 27. janvārim Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), notiks starptautiskā medicīnas nozares izstāde Arab Health 2022, savukārt no 24. janvāra līdz 1. februārim pasaules izstādē EXPO 2020 norisināsies arī biomedicīnas nozares tirdzniecības misija. Uz Dubaiju dosies 15 uzņēmumi no Latvijas, kas darbojas tādās jomās kā farmācija, medicīnisko preču, medicīnas iekārtu un aprīkojuma ražošana un IT produkti medicīnas nozarei.

Veselības aprūpei un labsajūtai veltītā tematiskā nedēļa Health & Wellness Week, kuras laikā notiks arī izstāde un tirdzniecības misija, ir viena no desmit EXPO 2020 tematiskajām nedēļām. Tās laikā tiks meklēti sadarbības risinājumi dažādiem mūsdienu aktuālajiem izaicinājumiem. Uz Dubaiju dosies 15 uzņēmumi no Latvijas: “PharmIdea”, Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs, “Medon”, “L.E.V.” (Ekstraktu rūpnīca), “DoctoWell”, “Lauma Medical”, “10x Capital” (zīmols “UFOLife”), “Spodra” (zīmols “MidoPharm”), “Longenesis”, Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centrs “Virtual Therapy Laboratory”, “Purpose AM Systems”, “Carolpharma”, “Smart Clast”, Rīgas Tehniskās universitātes Baltijas Biomateriālu izcilības centrs un “NordePlast”.


Biomedicīna ir viena no nozarēm, kurā Latvijā ir uzkrāta vairāk nekā 60 gadu pieredze. Šī nozare teju visās pasaules valstīs uzrāda pieaugošu īpatsvaru iekšzemes kopproduktā un ir viena no nākotnes svarīgākajām nozarēm pasaules ekonomikā, norāda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).


“Izstāde Arab Health ir nozīmīgākā nozares izstāde AAE un Tuvo Austrumu reģionā, un biomedicīna vispār ir viena no reģiona tirgu visvairāk interesējošām tēmām. Turklāt šogad izstāde notiek EXPO tematiskās veselības aprūpes nedēļas laikā, kas vēl vairāk piesaistīs nozares profesionāļus no visas pasaules. . Protams, AAE nav mūsu ierastais tirgus, daudzi uzņēmumi turp dodas pirmoreiz, lai vispār iepazītu un apzinātu reģiona īpatnības un vajadzības. Taču veiksmīgā dalība iepriekšējās dažādu nozaru izstādēs un tirdzniecības misijās jau ir nobruģējusi ceļu – Latvijas vārds EXPO ir pamanāmi izskanējis, un mūsu uzņēmumi tiek uzlūkoti ar interesi un cieņu. Savukārt tiem uzņēmumiem, kas jau iepriekš ir apguvuši šo tirgu gan iepriekšējās Arab Health izstādēs, gan individuālā darbā, šī būs lieliska iespēja nostiprināt iestrādes un noslēgt jaunus darījumus . Latviju pārstāvēs gan nobrieduši uzņēmumi, gan pavisam jauni zīmoli bez lielas pieredzes starptautiskajā tirgū. Latvijas uzņēmēji piedāvā dažādus IT risinājumus, medicīnas tekstilu, farmācijas produktus un pētniecības risinājumus, kurus prezentēs arī īpašā seminārā 28. janvārī,” stāsta LIAA Eksporta veicināšanas nodaļas vecākā projektu vadītāja Jadviga Neimane.

SIA “SPODRA” ražo medicīniskās klases dezinfekcijas līdzekļus ar preču zīmi “MidoPharm”, kuri tiek izstādīti EXPO 2020 un ar kuriem uzņēmums piedalīsies arī Arab Health 2022. “MidoPharm” ir plašs produktu klāsts, kas paredzēts ārstniecības un veselības aprūpes iestādēm, ieskaitot lietošanu pat operāciju zālēs. Uzņēmuma valdes loceklis Valentīns Mucenieks stāsta – ja pirms Covid-19 pandēmijas tā bija samērā šaura niša ar augstu pievienoto vērtību, kurā strādāja salīdzinoši neliels skaits lielu Rietumu kompāniju, bet Latvijā – tikai SIA “SPODRA”, tagad konkurence visā pasaulē ir milzīga, cenas kritušās un ļoti jādomā, kādu pievienoto vērtību radīt savam produktam. “Kā rāda mūsu līdzšinējā pieredze AAE, tas, ka arābiem netrūkst naudas, nenozīmē, ka viņiem ir vienalga, kur un kā to tērēt. Tuvo Austrumu tirgu šobrīd ļoti interesē dažādi veselības aprūpes un labsajūtas aspekti, “zaļais” virziens, kurā viņi ir daudzus soļus priekšā pārējai pasaulei, un mēs, protams, arī gribam tur atrast savu nišu. Jārēķinās, ka situācija nav vienkārša: ja pirms pandēmijas sākuma medicīniskās klases dezinfekcijas līdzekļi bija produkts ar augstu pievienoto vērtību, šobrīd tirgus ir pārpildīts, turpat blakus AAE ir Ķīna un Saūda Arābija – lielas ekonomikas ar ļoti attīstītu ražošanu, lētiem resursiem un zemām darbaspēka izmaksām, regulārajā sortimentā ir viss, ko vien var vēlēties, tāpēc ar cenu vien, lai konkurētu, ir par maz. Mūsu priekšrocība ir 20 gadu pieredze, augsta kvalitāte un atbilstoša sertifikācija, kas ir ļoti svarīgi tirdzniecībai šajā reģionā,” uzsver Valentīns Mucenieks.


Kā rāda Covid-19 pandēmijas pieredze, ar cilvēku resursiem vien kādā brīdī var nepietikt, lai nodrošinātu veslības aprūpes pieejamību. Tāpēc šajā jomā paveras plašs darba lauks digitālo risinājumu, dažādu tehnoloģiju attīstītājiem un starpnozaru projektu īstenotājiem. Inovatīvu digitālu veselības aprūpes risinājumu zīmola “UPOLife” dibinātājs Normunds Daudišs stāsta: “Expo 2020 un Arab Health 2022 ir kā reģiona platforma, kas ļauj piekļūt daudz plašākam klientu lokām nekā tikai AAE. Arab Health būs lielākais šāda veida notikums pasaulē pēdējā laikā, un 60 valstu delegācijas būs pārstāvētas klātienē. Šī ir Latvijas iespēja demonstrēt labākās biomedicīnas un digitālās veselības inovācijas, apvienojot mūsu spēcīgo zinātnes un izpētes jomu ar IT tehnoloģiju iespējām.”

Comments


bottom of page