top of page

Latvijas jaunuzņēmumi cīnīsies par investoru uzmanību EXPO investīciju sanāksmē Dubaijā

No 29. līdz 31. martam četri Latvijas jaunuzņēmumi piedalīsies Ikgadējā investīciju sanāksmē (AIM – Annual Investment Meeting) Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE). Šī sanāksme norisināsies EXPO 2020 ietvaros, noslēdzot pusgadu ilgušo pasaules izstādes programmu un paverot plašas iespējas jaunuzņēmumiem, kas piedāvā biznesa idejas ar lielu izaugsmes potenciālu.

AIM ir vadošā globālo investīciju platforma reģionā, kas tiecas veicināt pozitīvas pārmaiņas, radot investīciju iespējas, atbalstot solidaritāti un attīstot ekonomiskās attiecības starp valstīm, kā arī risinot globālos izaicinājumus, kuriem būs liela ietekme uz ekonomisko izaugsmi. Šogad AIM ir izvirzīti seši galvenie atbalsta virzieni, viens no tiem – atbalsts jaunuzņēmumiem, kas ir ieinteresēti pārrobežu sadarbībā un var piedāvāt biznesa ideju ar lielu izaugsmes potenciālu. Latviju šajā pasākumā pārstāvēs jaunuzņēmumi “My3D.Cloud”, “PrintOnPack”, “Nordwoc” un “Fixar”. Katram uzņēmumam būs iespēja 3 minūšu garā uzrunā prezentēt savu biznesa ideju konkursā, lai cīnītos par naudas balvu līdz 30 000 ASV dolāru, publikācijām sociālo mediju kanālos, investoru uzmanību utt.

“Lielākā daļa AIM dalībnieku ir no Āfrikas, Āzijas, Lielbritānijas, kas vēsturiski ir aktīvs AAE investīciju partneris, Persijas līča valstīm. Tas labi raksturo tendenci, ko novērojam pēdējā laikā – AAE izteikti fokusējas uz attīstības valstīm. Vietējie investori ir diezgan konservatīvi, savukārt ārvalstu investori investē mazāk, bet riskantākos pasākumos, tāpēc, neraugoties uz lielo konkurenci, iespēja te paveras katram. AIM pulcē ļoti daudz investīciju meklētāju un konsultantu, turklāt apmeklēt pasākumu var jebkurš interesents, ne tikai jaunuzņēmumi, tāpēc, pat neiegūstot balvu, AIM jebkuram jaunuzņēmumam ir ļoti laba tīklošanās iespēja un palīdz saprast nākamos investīciju trendus un šī reģiona intereses,” stāsta Inga Ulmane, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības vadītāja AAE.

Uz AIM dosies arī Latvijas Biznesa eņģeļu tīkla LatBAN pārstāvji un valdes priekšsēdētājs Helmuts Lejnieks, kurš uzaicināts piedalīties paneļdiskusijā par to, kā pamanīt jaunuzņēmumu ar veiksmīgas investīcijas potenciālu. LatBAN izpilddirektore Kristīne Tarvida stāsta: “Investori meklē ambiciozas idejas, kas risina reālas problēmas, jaunuzņēmumam ir jāmērķē izaugt Eiropas, Āzijas vai Amerikas mērogā. Tomēr jaunuzņēmumu veiksmes stāsti prasa laiku, tikai ideja vienradzi neradīs, un bez investīcijām ir vajadzīga arī laba komanda, spēcīga izaugsmes stratēģija un neatlaidīgs darbs, kas nebeidzas sešos vakarā kā tradicionālā uzņēmējdarbībā. Veiksmīgs jaunuzņēmums top vidēji septiņu gadu laikā un stratēģiju diezgan skrupulozi plāno vismaz tuvākajiem 3–5 gadiem. Ticam, ka tuvākajos gados sāks parādīties vairāk vienradžu no Latvijas, jo Latvijas lepnums, pirmais vienradzis Printful, ir tikai sākums. Kā liecina tehnoloģiju portāla LabsofLatvia.com pētījums, aizvadītā gada laikā investīciju apjoms Latvijā ir bijis 10 reižu lielāks nekā pēdējos 10 gados kopā. Tāpēc sagaidām, ka Latvijā tuvākajos gados taps vēl vismaz trīs vienradži.”

Viņa norāda, ka AAE vēlas līdz 2030. gadam attīstīt inovatīvas nozares, lai kļūtu par vienu no lielākajām inovāciju metropolēm pasaulē, un Baltijas valstis viņiem ir interesantas, jo šeit ir liels potenciāls. “Mūsu stiprās puses ir ātrākais internets pasaulē, ļoti gudri cilvēki ar IT prasmēm, spēja domāt un attīstīt biznesu globālā ekonomikā, bet, galvenais, mūsu cilvēki un ekonomika spēj atainot visas lielo valstu ekonomiskās darbības gan pieprasījuma, gan domāšanas un citādā ziņā. Investēt Latvijā ir matemātiski gudrs lēmums, jo gan privātie investori, gan riska kapitāla fondi var investēt mazākas summas nekā tādās valstīs kā Vācija ar vairāk nekā 80 miljoniem iedzīvotāju, tomēr potenciāls Latvijai ir tāds pats kā lielajām Eiropas valstīm, īpaši tādās jomās kā programmatūra kā pakalpojums (SaaS) un pētniecība un attīstība (R&D),” skaidro Kristīne Tarvida.

Viens no AIM dalībniekiem “My3D.Cloud” piedāvā unikālu 3D datu glabāšanas un apstrādes risinājumu. “Esam atraduši veidu, kā pilnībā automatizēt 3D modelēšanu būvniecības industrijā. Tā ir viena no galvenajām Eiropas Savienības politikas plānošanas prioritātēm, jo “zaļie” mērķi paredz līdz 2050. gadam veikt apjomīgu ēku renovāciju, lai samazinātu CO2 izmešu apjomu. Taču viens no lielākajiem šķēršļiem ir būvniecības procesa ātrums, kam netiek līdzi šobrīd tirgū pieejamā būvniecības informācijas modelēšana, kas būtu pilnībā automatizēta. Mēs šādu risinājumu esam atraduši, bet, lai to īstenotu, mums ir vajadzīgi līdzekļi. Ja izdosies tos piesaistīt, turpināsim strādāt pie jaunu lietotāju piesaistes, vienlaikus būvējot tehnoloģiju, lai, tiklīdz tā būs gatava, piedāvātu to testēt, izmēģināt un ieviest tirgū. Parasti tehnoloģijas virzīšana tirgū prasa ilgu laiku, taču mēs, ja tā var teikt, rokam tuneli no abiem galiem uzreiz, tāpēc tas ir pievilcīgs biznesa modelis investoriem,” stāsta “My3D.Cloud” izpilddirektors Reinis Točelovskis.

AIM piedalīsies arī LIAA Ogres inkubatora uzņēmums “PrintOnPack”. Tas izstrādājis pirmo platformu pasaulē, kas digitalizē jebkāda veida mīkstā iepakojuma – konfekšu, šokolādes, sadējuma, kafijas, dzīvnieku barības, šķidro ziepju, piena u. c. iepakojuma – salīdzināšanas un pasūtīšanas procesu. “Mūsu platforma efektivizē iepakojuma pasūtīšanas procesu, palīdz ietaupīt un mazajiem klientiem ļauj piekļūt lieliem ražotājiem, kas līdz šim nav bijuši sasniedzami. Šobrīd platformā ir integrēti vairāk nekā 120 iepakojuma ražotāji no Eiropas Savienības, Āzijas un NVS valstīm. Pusotra gada laikā esam veiksmīgi apstrādājuši 1200 cenu pieprasījumus un piegādājuši klientiem elastīgu iepakojumu uz vairāk nekā 10 Eiropas Savienības valstīm, sasniedzot 8,9 miljonus vienību. AIM Dubaijā būs pirmā pieredze, kad savu risinājumu un produktu prezentēsim Āzijas investoriem. Tā būs lieliska iespēja paplašināt savu redzējumu par pasaules aktualitātēm inovāciju, biznesa un investīciju perspektīvā, kā arī dibināt jaunus starptautiskus kontaktus,” saka Ivars Sudmalis, “PrintOnPack” idejas autors un līdzdibinātājs.

Comentarios


bottom of page